II. Activitat de
desenvolupament.
·
Anàlisi
d’una obra artística (del model triat i de
l’interpretació personal).
Per poder realitzar
una lectura organitzada i comprensiva d’una obra artística s’ha d’analitzar els
següents elements que componen el llenguatge de la pintura, escultura o
arquitectura:
Respecte l’obra
triada:
1. Títol de l’obra i
data o època.
|
|
2. Autor (anònim o
reconegut)
|
|
3. Tema segons sigui:
Arquitectura: religiós, funerari, civil. Pintura i escultura: històric, màgic, fantàstic, oníric, mitològic, religiós, bodegó, paisatge, retrat, marina. |
|
4. Ubicació històrica
(període o estil artístic)
|
|
5. Suport i materials
utilitzats (paper, llenç, tipus de pedra, bronze, ferro, alumini, terracota,
fusta, cartró, tela, mur, ciment, maó)
|
|
6. Tècnica (talla en
fusta o en pedra, ceràmica, buidat en metalls, forja en ferro,tèmpera,
aquarel.la, oli, acrílics, collage)
|
|
7. Figuratiu o
abstracte (identificació d’objectes, animals, personatges)
|
|
8. Elements que
predominan (línia, plans, massa, taca, color, textura)
|
|
9. Tipus de formes
(orgàniques, geomètriques, tancades o obertes)
|
|
10. Colors (primaris,
complementaris, freds o càlids, contrastats o harmònics, propi del material)
|
|
11. Textures (naturals
o artificials, visuals o tàctils)
|
|
12. Perspectiva
(frontal o amb punt de fuga)
|
|
13. Llum (homogènia,
contrastada)
|
|
14. Composició
(simètrica, asimètrica)
|
|
Només per ARQUITECTURA
15. Planta (forma) i elements de sustentació (columnes, pilars, llindes, arcs, coberta plana, volta o cúpula) |
|
16. Valoració personal
(per què t’agrada l’obra triada, significat…)
|
|
17. Passos del procés
i objectiu plantejat, de l’obra realitzada.
|
|
18. Material i
recursos utilitzats a l’obra realitzada.
|
|
19. Valoració personal del treball (si t’has
trobat amb dificultats per aconseguir els objectius proposats, si
l’experiència és positiva o no….)
|
20. Enganxa una imatge de l’obra comentada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada